2014. március 1., szombat

Van-e élet a halál után?

Ez szintén egy olyan kérdés, amit minden ember az élete során feltesz magának, mert tény, hogy minden ember élete egyszer véget ér ezen a földön, kinek hamarabb, kinek később jön el a pillanat, amikor megszűnik létezni földi testében természetes vagy természetellenes módon. 

Ez, hogy meghalunk egyszer, nem természetes dolog. Minden ember érzi, tudja belül, hogy a halál nem barát, nem a jól megérdemelt pihenés kezdete (habár sokan ezzel áltatják magukat), nem egy kívánatos történés, érzi az ember, hogy nem kellene ez így legyen. Ezért volt mindig és van az emberben egy vágy, hogy kutassa, keresse a lehetőséget a folytatásra, a fennmaradás lehetőségét boncolgassa. Itt tevődik hát fel a kérdés: van-e valami, valami létforma azután, hogy az ember e földi életét befejezi?

Amikor még nem ismertem Istent én is sokat gondolkoztam ezen, mert nem tudtam elfogadni, hogy csak ez a földi élet adatott számunkra és nincs tovább. Természetfölötti dolgok után kutattam, szellemes jelenésekről olvastam könyveket, földönkívüliekről tudakozódtam, próbáltam megérteni, hogy miért vagyunk, ha úgy is megszűnünk létezni, és ha meghalunk, akkor mi következik, ha következik valami egyáltalán.

"Senki nem jött vissza, miután meghalt, hogy elmondja mi van azután" - mondják sokan, akik szkeptikusak a halál utáni élettel kapcsolatban. Ez egy önámító gondolat mindazok számára, akik el akarják hallgattatni azt a belső hangot, ami azt mondja, hogy keress! Az emberben belül benne van a keresés vágya az igazság után, valahol mélyen el van ültetve egy reménysugár, ami ösztönzi néha az embert, hogy kutakodjon, tudakozódjon rejtett dolgok után, amelyek az élettel kapcsolatosak.

Éppen ezért szóljon ez az írás bátorításként minden olvasóhoz, hogy engedjen ennek a belső késztetésnek és kezdjen el keresni, kutakodni az igazság után. Vajon mi az igazság ezzel kapcsolatban? Sokaknak sokféle elképzelésük van, ebben biztos vagyok. Sok találgatás, teória, filozófia életet látott már, ami ezt a témát illeti. Sokféle vallási irányzat létrejött ennek a felkutatására és sokan megmagyarázták, hogy mi is van. De egy a lényeg: megnyugtat-e téged az a magyarázat? Elhallgat-e ott belül az a hang és azt mondja, hogy: EZ AZ? Bensődben meggyőződtél-e, hogy hazaértél és már nem kell másfelé keress? Vagy csak egy ideig nyugtatott meg és aztán minden kezdődik elölről?

Én szeretném feltárni olvasóim előtt azt az igazságot, amelyet találtam, amely megnyugtatott engem, amelynek megismerése által elhallgatott a belső hang és úgy éreztem hazataláltam és így kiáltottam fel: EZ AZ! Már nyolc éve ismerem ezt az igazságot és még mindig úgy gondolom, úgy látom ez igazság alapján, hogy jó helyen vagyok. Ez az igazság változtatta meg az életemet, a gondolkodásmódomat, a cselekedeteimet, ez az igazság válaszolta meg az élet rejtélyeivel kapcsolatos kérdéseimet és ez az igazság vezet ma is a megismerésben. Ennek az igazságnak a neve: Jézus Krisztus, aki testté lett Ige, aki kijelentette a világ számára Istent magát, és ez a kijelentés írva található a Biblia 66 könyvében. Ezt olvasom, ezt kutatom és ezt szeretem, mert a válaszok ebben vannak. Lehet, hogy számodra még nem ezek a válaszok az igaziak, de én tudom és meg vagyok győződve, hogy Isten igazsága minden "igazság" fölött áll.

A Biblia egyértelműen kifejezi, hogy van halál utáni élet, hogy az ember léte nem szűnik meg a földi halála után, sőt az egész hangsúlyt erre fekteti a Biblia, hogy nem kell megszűnnie az élet folyamatának, van folytatás. Isten életre teremtette az embert, és habár az ember elbukott, Isten ezt nem nézte tehetetlenül, hanem elküldte Jézust, hogy helyreállítsa az embert és visszaadja neki az örök élet lehetőségét. Tehát mindaz, aki elhiszi ezt, az megismerkedik az igazsággal, magával Jézus Krisztussal és megszabadul.

"És megismeritek az igazságot, és az igazság szabadokká tesz titeket" 
- mondja Jézus a János 8; 32-ben.

De hát mitől kell az igazság megszabadítson? Ez a világ sok "igazságot" kínál, de egyik sem megoldás igazán a problémánkra, egyik sem válasz a kérdésünkre, mert nem szabadítja meg az embert a félelemtől, a bizonytalanságtól, a reménytelenségtől, a kilátástalanságtól. Elszédít egy kis ideig káprázatos csillogásával, hazugságaival, ennyi. De a kérdések újra visszatérnek. 

Az igazság megszabadít a hazugságtól, ilyen egyszerű. Az igazság Isten Fia. Ő az, aki megszabadít a félelemtől és bátrakká tesz bennünket, Ő az, aki biztonságot nyújt, reményt ad a jövőre nézve, Ő az emberi lélek biztos menedéke, rejtekhelye, nála van minden válasz.

"Én vagyok a feltámadás és az élet: 
aki hisz én bennem, ha meghal is, él; 
és aki csak él és hisz én bennem, 
soha meg nem hal. 
Hiszed-e ezt?" 
János 11; 25-26

Jézus Krisztus az élet. Ő legyőzte a halált, visszajött a halálból (csak visszajött valaki), és elmondta, hogy mi van a halál után. Akik hisznek neki, azok élni fognak haláluk után is Ő Vele együtt, ahogyan Ő is él. Ilyen egyszerűen kezdődik. Hiszed-e ezt? Jézus ezt kérdi ma tőled! 

Mint mondtam, a világban sokféle "igazságot" kínálnak nekünk. A kérdés: kinek hiszünk? Ha hiszünk Isten beszédének életet nyerünk, bűnbocsánatot nyerünk, örök életet kapunk. Ha hiszünk Isten beszédének megszabadulunk kételyeinktől, ami létünket illeti és választ kapunk sok nagy Miért? - re. 

Ha ez az útja, hogy örökké éljünk, akkor miért ne hinnénk Neki? Ha Ő tudja a válaszokat, miért ne kérdeznénk meg Őt? Ha Ő adta a Bibliát, a kijelentést, és abban leírja mindezeket, miért ne olvasnánk? A válaszok a tieid kedves olvasó, döntsd el te mit szeretnél!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése